konferencja.csriesg.pl

Jakub Smarz

Marketing and Communications Lead
Accenture w Polsce

Sala Wpływu

[9.09.2025]
15.00-15.30
Theme: Od informacji do inspiracji - jak mówić o tym, co ważne, by budować zaufanie i wizerunek (wystąpienie)
Marketing and Communications Lead Accenture w Polsce, firmy będącej liderem usług transformacji technologicznej na rzecz globalnych przedsiębiorstw, a także organizacji rządowych i pozarządowych.
Jakub Smarz jest managerem i ekspertem z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarach komunikacji korporacyjnej, zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej. W Accenture odpowiadał m. in. za: wizerunek marki na rynku polskim, marketing kliencki, markę pracodawcy (EB) i komunikację wewnętrzną. W swoich codziennych działaniach, zarządza poszczególnymi inicjatywami, dba o spójność lokalnych aktywacji i potrzeb komunikacyjnych Accenture względem globalnej strategii komunikacji firmy. Jakub Smarz jest także doradcą zarządzających Accenture w Polsce ds. komunikacji. Wcześniej na ścieżce swojej kariery zdobywał doświadczenie w komunikacji i marketingu wewnątrz organizacji m.in. na stanowisku Specjalisty ds. Marketingu w Banku Zachodnim WBK (Santander Group), jak i po stronie agencji PR. W ramach pracy w agencjach odpowiadał za komunikację kryzysową, relacje z inwestorami, komunikację pierwszych ofert publicznych (IPO) oraz fuzji i przejęć (M&A). Ponadto posiada doświadczenie w kształtowaniu i realizacji komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej podczas procesów transformacji przedsiębiorstw.
Absolwent wydziału Politologii UMCS w Lublinie, gdzie obronił pracę: „Kreowanie wizerunku miast na przykładzie Lublina.” W ramach międzynarodowego programu certyfikacji Employer Branding College zaprojektowanego jako globalny standard szkoleń EB Jakub Smarz został wyróżniony certyfikatem Employer Brand Leadership. Posiada także certyfikat Black Belt PRO in Internal Communication po ukończeniu kursów Gartnera w Londynie (wcześniej CEB).
Prywatnie, z pasji i przekonania o ogromnym potencjale sztucznej inteligencji, prowadzi autorskie szkolenia z zakresu AI w biznesie. Jego misja to przekazywanie praktycznej wiedzy, która transformuje organizacje. Jego podejście łączy głęboką wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem w zastosowaniu AI w realnych warunkach biznesowych, pomagając organizacjom na każdym etapie cyfrowej transformacji.
Na co dzień kieruje się mottem: „Aby widzieć wyraźnie, często wystarczy zmienić kierunek spojrzenia”, autorstwa Antoine de Saint-Exupéry.